Pieņemamies svarā vai nē: visa patiesība par vēlām vakariņām!

Advertisement
Foto: ibsrv.net
Advertisement

Visvienkāršākais veids pieņemties svarā – tas ir ēst vēlu vakariņas.


Kādēļ vēlas vakariņas noved pie liekā svara?


Ēst uz nakti – tā nav pati veselīgākā ideja. Ko nu vēl runāt par uzkodām nakts laikā! Nenoslogojiet savu organismu ar vēlām vakariņām, jo, kā ir pierādījuši zinātnieki, tas veicina liekā svara pieaugšanu, problēmas ar atmiņu un ādas stāvokļa pasliktināšanos.

 

Raksta turpinājums
Foto: sunny7.ua
Kā reaģē organisms uz vēlām vakariņām?

Nakts laikā visi procesi organismā palēninās, ēdiena pārstrādāšana ir apgrūtināta. Divpadsmitpirkstu zarna nakts laikā ir neaktīva un tas nokļuvušais pus pārstrādātais ēdiens, kurš nonāk no vēdera, netiek tālāk nogādāts pa zarna traktu. Ilgstoša ēdiena atrašanās zarnās noved pie rūgšanas un pūšanas, turklāt asinīs nonāk toksīni.

Rezultātā pateicoties biežām vēlām vakariņām, pasliktinās ādas stāvoklis, parādās liekais svars, ir traucēts miegs, rodas smaguma sajūta kuņģī.
Foto: sunny7.ua
Vakariņojiet vienā un tajā pašā laikā.

Agrāk dietologi ieteica ēst divas līdz trīs stundas, pirms gulēt iešanas, un vakariņas pusnaktī varēja neuzskatīt par vēlām, ja ņem vērā, ka neplānojat iet gulēt agrāk par 2 – 3 naktī. Bet, kā ir pierādījuši pēdējie pētījumi, liekais svars parādās no vēlām vakariņām un nav svarīgi cikos jūs ejat gulēt. Jo, ja ēdiens nonāk organismā neierastā laikā, tad tas veicina tauku uzkrāšanos. Pētījumi uz pelēm liecināja, ka ēšanas režīma izmaiņas var novest pie līdz pat 70% liela svara pieauguma. Jebkurā gadījumā centieties neēst 2 – 3 pirms gulēt iešanas un nekādā gadījumā pēc pusnakts.
Foto: ibsrv.net
Ko darīt, ja nevar izvairīties no vēlām vakariņām?

Traks dzīves ritms, vēla atgriešanās no darba, bieži vien neļauj mums uzturēt normālu ēšanas režīmu. Tādēļ „vēlas vakariņas” mūsdienu sievietei ir visai bieža un ierasta parādība. Ja jūtaties ļoti izsalkusi, atteikties no vakariņām nevajadzētu, jo tas ir pastiprināts stress organismam. Vakariņās varat droši apēst vārītu vai tvaicētu vistas krūtiņu, vai kādu citu liesu gaļu, jebkurus sautētus vai tvaicētus dārzeņus, liesas zivis vai vieglu zupu. Organisms nomierināsies, jo to vairs nenomoka bads un ēdiens normāli pārstrādāsies. Tāds ēdiens ir daudz veselīgāks, nekā, piemēram, auksta sviestmaize ar sviestu, vai vēl trakāk – saldumi.

Visu gardo cenšaties apēst brokastīs, bet vakariņām atstājiet vieglos, viegli pārstrādājamos produktus. Ja esat apēduši par daudz vakariņās – lietojiet fermentus, lai izbēgtu smagumu vēderā, sāciet brokastis vēlāk un protams, sāciet dienu ar tīru ūdens glāzi. Nākamā dienā pēc sātīgām vakariņām neēdiet daudz, vai vēl labāk – uztaisiet atslodzes dienu.

Patika redzētais? Iesaki draugiem

Saistītie raksti

Spied patīk un uzzini jaunumus ātrāk par citiem

Jaunākie komentāri

0 1 13:05 06.08Einars
Nu tāds bullshits :D
0 0 14:28 27.07N
Kundzīt izbeidz
Ne tu attiecības esi veidojusi, ne tev tiesības tās sagraut !
0 0 19:58 26.07vitena
Taisnība lielā mērā ir.

Pierakstīties iknedēļas jaunumiem

Tavs e-pasts
Pārpublicēšana tikai ar rakstisku atļauju | Rakstīt portālam | Kontakti | Reklāma | Noteikumi | Par sīkdatnēm | © TikaiDaile.lv 2012 - 2017